Translate

måndag 27 oktober 2014

Att handla GMO-fritt och Ekologiskt är inte riskfritt. Sidfläsk blir bacon och tranbärsjuice blir citroner....

När man bara äter ekologisk och GMO-fri mat måste man vara flexibel. När det man vill ha inte finns i butiken får man tänka nytt. 

Dagens matköp gjordes (som vanligt numera) i Sveriges mest ekologiska butik. Jag börjar bli rutinerad nu och vet var de flesta ekologiska matvarorna finns. Idag skulle jag köpa rökt sidfläsk på bit, fanns inte. Ja, det är väl bara att ta ekologisk bacon så jag får den rätta rökiga smaken....
Tänkte köpa tranbärsjuice men det fanns inte, ekologisk alltså. Äh, jag tar en påse ekologiska citroner istället.....?

Så här ser det ut när jag handlar nuförtiden. Många varor är svåra att få tag på i sin ekologiska variant. Det är bara att försöka hitta alternativ. Idag gick det bra, 100% ekologiskt i matkassen!!!

I kväll fick det bli vegetarisk middag. Kändes behövligt efter en helg ute på vift med GMO-mat. Det var första gången jag gjorde gryta på gröna linser. Jag är en sann köttälskare men den här goda och lättlagade grytan kommer att serveras fler gånger här hemma. Garanterat!

Liknande inlägg: GMO-fri kyckling ekologisk svensk.html , Kålpudding dafgard vs egen GMO-fri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar