Translate

fredag 17 oktober 2014

Åh, NEJ! GMO Cheerios är tillbaka i mitt skafferi!

Här kämpar man för ett GMO-fritt liv.... Nu har 1 1/2 månad gått och plötsligt hittar jag Cheerios flingor  i skafferiet! Vad gick fel? 
Så kan det gå när man är 2 personer som gör matinköp i familjen. Min bättre hälft prisar och uppskattar den nya ekologiska maten men sedan hände det tydligen något när det skulle handlas.......

Men i Sverige är väl all mat GMO-fri? Långt därifrån.... Här kommer innehållsförteckningen...
Orkar inte ens göra en liten GMO-analys på dessa ingredienser. Det mesta verkar helt onödigt oavsett GMO eller inte. Om du tycker att det ser GMO-fritt ut  kan du läsa ett tidigare inlägg där jag bland annat gör en liten undersökning om tillsatsen E150 (sockerkulör/karamell) och GMO. Själv blir jag bara trött när jag ser en sådan här innehållsförteckning. Är det verkligen mat? Eller är det en kemilektion?

Länk till tidigare inlägg: GMO-mat säljs omärkt i Sverige!

Själv vägrar jag att äta detta och hoppas att de tar slut snart. Har god lust att elda upp dom....men för husfridens skull så tar jag det lugnt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar