Translate

onsdag 17 september 2014

Räcker det med 19 dagar för att få ett GMO-fritt liv?

Jag är nu på min nittonde dag i mitt GMO-fria liv. Är mina matförråd fria från GMO nu? Knappast, kylskåpet är cirka 90% fritt men i skafferiet och frysen 
återstår en hel del utrensning. Här kommer några tankar jag haft under resan:

'Men herregud, att det var så mycket GMO i min mat. Det trodde jag inte.'

'Känner mig lurad. Ingen märkning och obefintilg kontroll av matvaror. Inte lätt att välja rätt som konsument.'

'Varför tar det 3 gånger så lång tid att handla GMO-fri mat?'

'Vad hände med min matbudget? Vad kommer det här att kosta? Just nu är det väldigt rörigt.'

'Måste jag göra all mat från grunden och tillbringa all fritid i köket?'

'Varför har jag gått ner i VIKT? Är det allt spring efter GMO-fri mat eller att jag får i mig hälsosammare mat?!'

Det är många frågetecken och inga svar. Men det kanske klarnar med tiden...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar