Translate

fredag 26 september 2014

GMO-fri Ekologisk kyckling från Bosarp eller GMO-Klorkyckling från USA, DU väljer!

Och jag som kämpat för att hitta EKOLOGISK kyckling i Sverige. Idag hittade jag 2 st kycklingar från Bosarp för typ dubbla priset av 'vanlig svensk' kyckling. Mmmm, lycka och harmoni.....

Kollar facebook, kär vän delar: Klorkyckling väcker skräck i Sverige!
Länk: http://www.svt.se/nyheter/sverige/klorkyckling-vacker-skrack-i-sverige?

U S and A!  NOOOO, thanks!!!! Borat  (Sorry)
Jag, en vanlig svensk som försöker leva ett GMO-fritt liv sedan några veckor och som redan är tveksam till SVENSK livsmedelsindustri (och dess positiva inställning till GMO-foder). Och nu detta 'fantastiska frihandelsavtal' (USA-EU). 'Gissar' att dessa amerikanska kycklingar blivit utfodrade med GMO-foder....

Jag är lätt illamående men här är mina SVENSKA EKOLOGISKA KYCKLINGAR! Dubbelt så stora, dubbelt så dyra?!



Svenska Ekologiska Kycklingar utgör cirka 0,1-0,2% av den TOTALA kycklingproduktionen i Sverige.....??!!?

Nu får ni hjälpa mig och börja KÖPA RÄTT!!! Och ni i USA, snälla, hitta en lokal ekologisk kycklingbonde. Det här är inte rätt! Köp Ekologiskt!

'Branschen bör därför frångå det generella kravet med GMO-fri soja så snart marknaden tillåter det.'






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar