Translate

fredag 19 september 2014

Bonde På Köpet appen, tummen upp? GMO-fritt?

Tillägg: OBS! Detta positiva omdöme gäller dig som fortfarande litar på lösa överenskommelser om GMO-fritt foder till svenska djur. Själv har jag beslutat att övergå till 100% ekologiskt när det gäller Kött, mjölk och ägg. Jag tar det säkra före det osäkra, vill inte bli överraskad av nästa matskandal. Svenska grönsaker är fortfarande GMO-OK och du kan alltid använda appen för att se om ditt EKOLOGISKA kött är SVENSKT. Se inlägg om köttindustrin/GMO-foder här

I mitt nya GMO-fria liv har jag laddat ner Bondepåköpet-appen för att kontrollera mina köttinköp. Sverige har höga djurskyddskrav men står de kvar vid GMO-fritt foder?

Ingen som helst information om GMO på Bondepåköpets hemsida. Efter mitt digra surfande har jag förstått att LRF(som står bakom BondePåKöpet-appen) vill göra GMO-fodrets varande eller ickevarande till en ICKE-fråga. Därför skickade jag ett mail och frågade om jag kunde använda mig av BondePåKöpet i mitt GMO-fria liv.

Svaret var att för NÄRVARANDE är allt Svenkt kött GMO-fritt. Och i och med det kan jag använda appen för att kontrollera kött som jag vill köpa. Vill jag vara på den säkra sidan väljer jag KRAV eller Svenskt Silgill.

Jag hoppas  på mig själv och ER att vi köper svenskt kött så att vi kan undvika GMO i vårt svenska kött även i framtiden. KÖP SVENSKT KÖTT!! Än så länge........

Bonde På Köpet:http://www.bondepakopet.se

LRF's synpunkter runt GMO: http://www.lrf.se/Documents/140414%20Frågor%20och%20svar%20GMO%20total.pdf

LRF är FÖR GMO i foder, gör DIN röst hörd. Nej till GMO... Köp GMO-fritt kött så kanske de tänker om....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar