Translate

lördag 3 januari 2015

2 saker som inte är sant om genetiskt modifierade grödor

Rent allmänt verkar den största delen av värlsdbefolkningen tro att GM-grödor är skapade utifrån helt normal växtförädling och att dessa grödors DNA inte tas upp av den mänskliga kroppen. Allt enligt gällande GMO-propaganda. Ni är så HELT fel ute. GMO står för förändring av växter på på ett onaturligt sätt och ingenting annat. Bioteknik-skrönan om att inget av det DNA man äter tas upp av kroppen är fullständigt önsketänkande då det har visat sig att det man äter sprider sitt DNA i våra kroppar.

Jag vet inte vad definitionen av GMO är i varje land i världen men i Sverige är det: 
"Genetiskt modifierad organism
En organism där det genetiska materialet har ändrats på ett sätt som inte inträffar naturligt genom parning eller naturlig rekombination (13 kap. 4 § miljöbalken)."
Det innebär att genetiskt modifierade grödor INTE är framställda på ett naturligt sätt. Oavsett vad GMO-förespråkarma och frö-företagen försöker påskina. Det finns INGEN likhet med 'vanlig' växtförädling och GMO-grödor.
Att den DNA din mat innehåller skulle på något mystiskt sätt bara fara igenom tarmsystemet i din kropp har visat sig vara en ovetenskaplig skröna. Det har nu vetenskapligt bevisats att du är vad du äter. Matens DNA överförs verkligen till din kropp. Vare sig du gillar eller ogillar GMO i din mat.
Om man som konsument inte tycker om onaturlig mat och inte vill ha dess DNA i sin kropp så rekommenderar jag att du äter GMO-fri, Ekologisk mat tills dess att GMO-grödor bevisats vara HELT ofarliga.
Och du som gillar GMO, ät på, men låt oss andra välja vad vi stoppar i våra kroppar.

Ta reda på fakta och gör ditt val!


3 kommentarer:

  1. "du är vad du äter" dags att sluta äta döda djur då

    SvaraRadera
  2. "du är vad du äter" dags att sluta äta döda djur då

    SvaraRadera
  3. Bra poäng. Jag antar att du inte går på någon LCHF-diet eller liknande ;-) Jag är inte för hejdlöst frossande i kött men jag ser människan som en blandkostare och äter också all mat. Antagligen för att jag är väldigt hungrig..... Jag vill bara att maten jag äter är riktig MAT och inte bara plastförpackningar med konstgjorda prylar i. För att kontra ,"du är vad du äter": dags att sluta äta nötter då....

    SvaraRadera