Translate

onsdag 10 december 2014

Ny teknik för dig som inte vill ha GMO eller bekämpningsmedel i maten du köper

Ofta läser jag hur bakåtsträvande och teknikfientlig jag är som inte vill äta genetisk modifierad mat. Men om denna pryl blir verklighet så kommer i alla fall jag att stå först i kön. Kontroll av GMO-innehåll och bekämpningsmedel på några minuter. Kan det bli bättre?
Låter helt fantastiskt! Och om det inte är ett skämt så kan den vara ute på marknaden redan nästa år. Jag antar att den inte kommer att kunna identifiera GMO i oljor och tillsatser men det är ändå ett stort steg framåt.

Eftersom jag har väldigt svårt att få några svar av företag och myndigheter när jag ställer frågor om GMO skulle detta verkligen underlätta tillvaron för mig...... Här har jag en svarstid på några minuter istället för månader av väntan på svar via mail. Svar som jag ändå inte vet om de är trovärdiga.

Källa: http://worldtruth.tv/consumers-will-soon-have-devices-in-their-hands-to-detect-gmo-and-toxic-foods/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar