Translate

fredag 7 augusti 2015

GMO-fri Tabbouleh-sallad? Ja, det är ett ganska säkert kort.

Är det möjligt att laga en Tabbouleh sallad som är GMO-fri var som helst i världen? Det borde det vara och är det också, om man ser upp med ett par ingredienser.

Du är ganska säker på att du är GMO-fri när du gör denna sallad. I Europa är det bara att sätta igång att laga till, ingen GMO här inte. Se bara upp med olivoljan.

Utanför EU är det bra att att köpa ekologiska tomater och olivolja om du vill vara GMO-fri. Och snälla, läs innehållsdeklarationen innan du köper något.

Själv går jag ett steg längre och köper bara Ekologiskt för att vara på den säkra sidan. Dessutom slipper jag de flesta bekämpningsmedel.

Smaklig måltid!



Salladen serverad med svensk ekologisk Falukorv och kokt potatis (också ekologisk). Det var första gången jag lagade och åt denna sallad och jag blev inte besviken. Visserligen en udda kombination men denna sallad verkar passa till det mesta.

MUMS!

Recept på Tabbouleh-sallad från min hembryggar-guru:
https://youtu.be/1wXwoTkVL4s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar